torsdag 14 maj 2015

Nytt till köket.

Det bakas inte lika mycket härhemma som för några månader sen och det har sin förklaring i att bagerskan själv inte ska äta sånt då hon försöker gå ner i vikt. MEN nåt som hon gör och som inte påverkar vikten är att åka på på Loppis!
Jag har absolut ingen koll på vad saker är värda utan jag köper det jag gillar och tycker är fint. Och mina senaste fynd hittade jag på Kungsörs Återvinning & second hand. Köksbordet kastar mej direkt tillbaka till 70 talet och barndomen. Det är runt nu eftersom mitt lilla kök inte tillåter annat men har en iläggsskiva så det kan bli större. Bord och stolar i kanonskick för 340 kr! Underbart! Och kopparna (15 kr för alla fem) är så gräsliga (egentligen) så de är vackra. Har sen tidigare deras kusiner ståendes i köksskåpet.


Och jaa..jag har svårt att förstå det vackra i allt VITT som presenteras i alla inredningsbloggar numera. Varför vitt när det finns BRUNT liksom!?  :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar