torsdag 31 mars 2016

Äntligen en Ankarsrum!

I ÅR har jag velat ha en sån här assistent men snålheten har hållit mej tillbaka samt att jag faktiskt har/har haft en assistent som fungerar felfritt. Ankarsrums föregångare dessutom, de håller typ en livstid!
Men nu i påskhelgen slog jag till! Jag köpte min från Kökets favoriter där jag just nu hade 15 % rabatt så den blev iallafall liiite billigare.
Du hittar dessa maskiner lite varstans på nätet annars, bland annat på Kitchen one, Net on Net, Bagaren och kocken mfl.
Igår landade den i mitt kök...
Ankarsrum Assistent Original AKM6220
Dessutom jubileumsutgåvan som är silverfärgad och bara säljs i 2015 exemplar.
Behöver jag säja att jag är förälskad? ;-)

Min gamla trotjänare... 1960 tal vs 2010 tal.

Kunde naturligtvis inte hålla mej från att provbaka med den redan igår kväll så det blev en sats med Kanelbullar

Känner mej NÖJD med mitt köp! :-)

2 kommentarer:

  1. Själv hade jag sorg i två veckor när min Electrolux assistent med blott bara åtta år på nacken dog. Dock blev den återupplivad till allas glädje. Rykten säger att gamla apparaterna hade bättre kvalitet. Lycka till med din nya.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Min gamla fungerar felfritt, bara sladden som börjar bli lite sliten. Men jag är väääldigt glad i min nya pärla :-)

      Radera