måndag 8 oktober 2018

Retromarknad i Västerås.

Igår var jag och min syster på tur till grannstaden Västerås, denna gång för att besöka den årliga Retromarkanden. Tillochmed på loppisfronten har min inspiration legat nere men igår fick jag lite blodad tand igen.

Vi började såklart dagen med frukost på Öhrmans konditori, underbart sötebröd men även fantastiskt goda smörgåsar. Jag tog en med skagenröra och räkor.

En förutsättning för att orka köa för att komma först in... det var dessutom en KALL höstmorgon så vi frös nästan ihjäl.... 
inget är som väntans tider...brr

Väl inne (nästan först på plats) så sprang jag direkt på den här underbara 3 delade Nilsjohan kakburken.
Har en 2 delad i brunt sen innan men den här var/är såååå fin! 

...och strax därefter hittade jag den här vackra SMÖR byttan. Jag har en likadan i rött men den här var i något bättre skick. Underbart blommönster! Och med tanke på hur mycket folk det var så var det liksom bara att köpa det man hittade, förra året gjorde jag misstaget att gå vidare med tanken om att gå tillbaka senare...och då fanns inte saken kvar.

Efter marknaden så var vi såklart tvugna att fylla på energiförråden igen, det är tärande att trängas med folk 😉 Det blev en fika på Redfellas. Deras morotskaka är SÅ god! och SÅ stor...
Morotskaka till mej och chokladkaka till syster.

En trevlig dag som orsakade ytterligare platsbrist härhemma....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar