söndag 27 november 2016

Trevlig första advent!

27 november och första advent. Solen skiner och temperaturen ligger runt nollan. Julskyltning på stan.
Det fattas EN sak... SNÖ! bara ett liiitet tunt lager skulle göra susen för julkänslan. Men icke.
Funderar på att strunta i julskyltningen och julmarknaden i gamla stan även fast det så sent som igår kväll stod högst upp på min "to do" denna söndag.
Annat har tillkommit på listan sen igår, tankar om att baka lite goda julkakor, kanske lite mer saffransbröd....
Bakade mitt första saffransbröd för ett par helger sedan och det va de godaste saffransbullarna jag nånsin smakat, följde Roy Fares recept. Inser att jag ju MÅSTE dela det receptet mer er, det har varit rätt dött härinne den senaste tiden. Bättring utlovas!

Men innan jag knådar ihop min kakdeg så ville jag bara önska er alla som läser härinne en riktigt trevlig första advent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar