torsdag 18 juni 2026

Önskar Er en Glad Midsommar!

Stillsamt midsommarfriande här hos oss (lite i förväg) med grillat och god efterrätt.
Den här lilla desserten såg jag inne hos Mackans Kost och ibland undrar jag varför man inte kan komma på nåt så gott och enkelt själv :-)

Till fyra portioner behöver du detta:

  • knappt 1 liter jordgubbar
  • 2-3 dl vispgrädde
  • 4 GB Sandwich

Vispa grädden, dela jordgubbar och GB Sandwich i mindre bitar, varva i efterrättsglas.

fredag 5 juni 2026

Rabarber och jorgubbspajer i miniformat.

 Har ni sett nåt så sött? och GOTT!?

Med risk för att tjata om rabarber och jordgubbar men det ÄR den bästa kombon!

Ikväll överraskade jag mannen med varsin liten minipaj :-)


Till dessa två småttingar hade jag:
1 dl vetemjöl
1 dl havregryn
1 dl strösocker
100 g smjukt smör

Nyp ihop och fördela över bären.

Kör i ca 20 minuter i 200 grader.

Bären vet jag inte riktigt hur mycket jag hade 
av varje men de blev kanon!

Smakar mest och bäst ljumna tillsammans med vanlijsås.