Vem vill dra igång ugnen inne när det är närapå +30 dessutom?!
Så det blev ugnspannkaka och en superbra sådan! Närapå bättre än den man gör i ugnen.
UGNSPANNKAKA I AIRFRYER
2 portioner.
2 ägg
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl mjölk
1 nypa salt
Vispa ihop till en slät smet.
Smörj en mindre ugnsfast form, ca 20 cm i diam och placera i fin airfryer.
Häll i smeten och tillaga i 15 minuter på 180 grader.
Gräsänkelunchen är fixad!


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar