måndag 16 september 2019

Kycklinggryta med curry.

Det här receptet skulle jag ha delat med Er för ett bra tag sen men glömt av, men OM ni följer mej på Instagram och/eller Facebook (länk här bredvid) så har ni sett det. Och kanske lagat själva?

KYCKLINGGRYTA MED CURRY.
ca 6 portioner

1 kg kycklingfilé
2 gula lökar
1 röd paprika
1,5 msk curry
1 msk paprikapulver
1 msk röd currypasta
4 dl grädde - jag använde 40%
2 dl creme fraiche
2 msk ljus maizenaredning
2 msk koncentrerad kycklingfond
0,5 tsk salt
1 krm svartpeppar

Skär kycklingen i mindre bitar (älskar min skärbräda 😍), fräs på kycklingen i lite smör i en större gryta. Jag använde min nya traktörpanna som jag hittade på Lidl, den är kanon!

Skiva löken och skär paprika i små bitar. Lägg i pannan tillsammans med curry, currypasta och paprikapulver. Låt fräsa ihop på medelvärme under lock i 10 minuter.

Häll sen i grädde, creme fraiche och kycklingfond. Rör ner maizena.

Småputtra på medelvärme ytterligare 10 minuter.

Smaka av med salt och peppar.

Servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar