Gillar Ni friterade bananer så är Bananpaj er nästa dessert, jag hade nästan glömt bort hur gott det verkligen är.
Har bakat den förut men nu uppdaterade jag receptet en smula. Till det bättre såklart :-)
1 pajform ca 25 cm i diam. (6 portioner)Pajdeg:
- 1½ dl strösocker
- 1 krm salt
- 1½ dl vetemjöl
- 100 g riktigt mjukt smör
- ½ dl ljus sirap
Rör ihop pajdegen (
blir mer som en smet).
Skiva bananerna i en pajfom och bred över smeten.
Grädda i 200 grader i 20-25 minuter.
Serveras ljummen med vaniljglass. Sjuuukt gott! 😋
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar