Delar min födelsedag med min äldste son och han fyller 25 år. Visst blir matematiken märkligare för varje år som går? JAG fyller ju liksom bara 35...ish
Hursomhelst, tårtan är plättlätt att göra med köpta bottnar och smakar gudomligt!
Har ju delat "receptet" sisådär 100 ggr men en gång till blir det iallafall.
JORDGUBBSTÅRTA ca 10 portioner.
- ICAs chokladtårtbotten - 3 delad
- 2 dl hallonsylt
Glasskräm:
- 1,5 dl vaniljsåspulver (den kallrörda varianten)
- 4 dl mjölk
- Vispa till vaniljkräm.
- 3 dl grädde - vispas
Bred sylt samt glasskräm på båda bottnarna. Lägg ihop tårtan.
- Vispa sen ytterligare 3 dl grädde och täck tårtan.

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar