Häromdagen gjorde jag Rabarberpaj till ett helt kompani, så receptet är därefter. Justera så det passar dig.
Finns ett mindre recept HÄR också.
3 dl vetemjöl
3 dl havregryn
2,5 dl strösocker
0,5 dl farinsocker
300 g smör
Nyp ihop allt till en smuldeg (som är gudagod)
I en form lägger du precis så mycket bär du vill, den här gången blev det nog nästan sammanlagt 1,5 kg bär. Hälften jordgubbar och hälften rabarber.
Jordgubbarna kom från frysen och hade fått tina ordentligt, rabarbern kom direkt från trädgården.
Fördela smulpajen över bären och grädda i mitten av ugnen i 200 grader, 30 minuter.
Ät ljummen med vaniljsås.


Inga kommentarer:
Skicka en kommentar