onsdag 24 juni 2026

Pinsabröd med räkröra.

Jag är väl den sista att prova Pinsa, antar jag, men igår hände det!

Efter att ha googlat topping så blev det en blandning av ett par olika recept med räkor.
Och det blev så himla gott! Mannen (som visserligen inte är kräsen) sa att det var nog det godaste han ätit i pizzaväg.
Och det är lite som pizza...men ändå inte.
Enkelt och väldigt gott iallafall!

PINSA MED RÄKRÖRA.
2 Pinsabröd/4 portioner
 
Börja med att blanda räkröran;
• 300 g skalade räkor (väl avrunna om du köper i lag)
• 1 dl Creme fraiche
• 1 dl majonäs
• 0,5 hackad rödlök
• 0,5 dl fäsk dill, hackas
• 50 g rökt, strimlad skinka
• 0,5 dl riven Västerbottenost
• En nypa Svartpeppar
• En nypa Chiliexplosion krydda

Blanda ihop och låt stå i kylen till servering.

Förbered Pinsabröden;
• 2 Pinsabröd
• 1 dl Creme fraiche
• 2 dl riven västerbottenost
 
Bred 0,5 dl creme fraiche på varje Pinsabröd och strö över 1 dl riven ost på varje bröd.
Grädda i 250 grader i 6 minuter.

Låt svalna lite och fördela sen räkröran på bröden.

Dekorera med det du vill, jag hade;

• 100 g räkor
• Dill
• Gurka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar