söndag 5 juli 2015

Loppisfynd.

Idag blir det inget bakat, istället så bjuder jag er på ett par av mina senaste loppisfynd. Var för nån vecka sen till Läkarmissionens loppis i Vällingby och där var det halva priset på glas och porslin just den dagen  :-)
Och jag är ju sån som tittar efter vad jag själv tycker är fint, inte efter märken eller vad som kan va värt nåt. Har inte alls öga för sånt. Och skulle aldrig i livet köpa dyra loppissaker.
Men när jag kom hem och diskade mina fynd för dagen insåg jag att den fina dubbla kakbuken var en NilsJohan burk. Omåttligt populär i antik och loppisvärlden.
55 kr. 
Den saknar dock den understa delen men vad gör väl det?  :-)

Sen fann jag två små porslinsskålar med trälock på ett fat. Köpte jag också bara för att de var lite fina sådär...lite juligt motiv (och det passar ju nu i denna värme) De visade sig vara äldre skålar från Sagaform.
20 kr.
Som hittat!

Även de två små sockerkaksformarna som jag visade här köptes där. Loppis ÄR himla kul att gå på, fingra lite på diverse plåtburkar och porslinspryttlar. Ska ägna mej lite mer åt det på min semester hade jag tänkt. På mina lediga helger hinner jag inte med såna nöjen alls.

Två arbetsveckor kvar...bara att bita ihop....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar